У цих книжках – корисні поради тому, хто цікавиться сучасним життям в бізнесі, економіці, підприємстві в усіх його галузях, видах і жанрах. Адже будь-яка інформація – від бізнес-менеджменту до соціальної етики – може стати в пригоді, допомогти в роботі, просто розважити.
Генефа Швиданенко, Ольга Пестрецова-Блоцька. Бізнес-економіка: 9Z. – К.: Віпол, 2018
Один з розділів цієї вельми практичної книжка саме так і називається: «Від автоматизованого хаосу – до автоматизованого бізнесу». Утім, згадана практичність видання, розрахованого не лише на фахівців, але й для всіх, хто цікавиться економікою, полягає ще в сучасному викладі матеріалу – цікавому, легкому, дотепному.
«Техніка дійде до такої досконалості, що людина зможе обійтися без себе», – згадують автори одну з «неписаних думок» Єжи Леца, і це не єдиний випадок, коли про складне нам розповідають просто й невимушено. Загалом в основі книги – корисні матеріали, висновки та рекомендації, засновані на багаторічному досвіді одного з провідних українських фахівців з економіки професора Генефи Швиданенко та бізнес-консультанта підприємств Ольги Пестрецової-Блоцької. Обидві авторки діляться з читачами власними ідеями, які допоможуть ці самі 9z, заявлені у назві книжки – Zалюбки Zбагачуватися Zнаннями, Zвитяжно Zабезпечувати Zміни, Zаохочуваи Zаможне Zростання – і це реальна інформації про бізнес від професіоналів високого рівня в цікавих сюжетах і ситуаціях.
Головна маркетингова книга від Олексія Філановського. – Х.: Фабула, 2018
У цьому бестселері недаремно зауважують, що будь-яка книга – це, певною мірою, історія самого автора. Ось чому оповідь у цій книзі на диво «жива», адже всі історії, викладені тут пережиті, проаналізовані й запропоновані в якості посібника, так би мовити, з перших рук. Більше того, автор наголошує, що вже на початку кар’єри зрозумів, що він не унікум, і що інші співробітники фірми теж можуть впоратися з роботою, яка його захльостує. Утім, розповісти про це дано не кожному. Утім, це не підручник з маркетингу і не посібник для фахівців в окремих галузях маркетингової діяльності. Що ж до слова «головна» у назві книжки вказує передусім на те, що вона містить відповіді на найфундаментальніші питання, пов’язані з маркетингом – живим, мінливим і рухомим. «На жаль для одних і на щастя для інших, маркетинг – це значно більшою мірою мистецтво або гра, результат якої передусім залежить від майстерності гравця, – підтверджує автор. – Кожне серйозне маркетингове рішення або хід – це творчий акт».
Ноам Вассерман. Дилеми засновника бізнесу. Як попередити помилки й уникнути їх під час створення стартапу. – Х.: Віват, 2018
Автор цієї книжки – професор Гарвардської школи бізнесу – присвятив вивченню стартапів понад 10 років. Тож він добре обізнаний на тому, коли слід створювати стартап, чи краще це робити самотужки, а чи разом із співзасновниками, і ким саме вони мають бути – друзями, колишніми колегами, родичами чи сторонніми особами? Справді, як розподілити акціонерний капітал, як підібрати персонал на тій чи тій стадії розвитку власної справи, як ділити прибуток, — ці та багато інших дилем розглянуті на сторінках цього дослідження, але не тільки системним вирішенням численних дилем вона цінна та вартісна. «Основна ідея цієї книжки полягає в тому, – нагадує її автор, – що будь-які рішення, котрі стосуються створення компанії, мають бути свідомими. Кожне з них вимагає від засновника зважування всіх можливих альтернатив, яких зазвичай буває значно більше, ніж здається на перший погляд. «Правильне» рішення нерідко буває неочевидним, а то й парадоксальним. Якщо при цьому воно вимагає високих витрат, його прийняття стає дуже болючим і змушує засновника йти на непрості компроміси».
Іцхак Калдерон Адізес. Управління життєвим циклом корпорацій. – Х.: Клуб Сімейного Дозвілля, 2018
У цій книжці одного з провідних світових експертів із менеджменту та автора 27 бестселерів, перекладених 30 мовами, презентовано теорію життєвих циклів організацій та прин¬ципи управління організаційними змінами.
Ця теорія та принципи дають змогу відрізнити нормальні проблеми в організації від аномальних та вчасно втрутитися, щоб забезпечити організаціям фінансовий розквіт. І теорія, і принципи пояснюють, чому організації ростуть, старі¬ють та помирають і що з цим робити. Вони описують та аналізують звичайний шлях зростання організацій та оптимальний шлях, яким ор-ганізаціям слід іти, щоб уникнути типових проблем зростання й старіння. Майже все у цій книжці – справжньому посібнику з виживання у бізнесі – взято з життя його автора. Так, наприклад, швидко ухвалювати рішення він навчився від двох своїх синів. «Коли вони були малі, то завжди змушували мене брати їх до галереї ігрових автоматів, – дізнаємося ми подробиці такої стратегії. – Там вони більшість часу проводили за улюбленою грою: авто¬мобільними перегонами. На свій подив я зрозумів, що хоча жоден із них ніколи у своєму житті не водив машини, вони завжди перемагали мене в перегонах. Секрет полягав утому, що вони грали в цю гру так багато разів, що знали комп’ютерну програму напам’ять.
Вони знали, коли проїде машина і де є повороти. А оскільки я не знав, що трапиться наступної миті, то кожен поворот для мене був кризою. Я потрапляв в аварію. Так, знаючи дорогу попереду, ми можемо їхати швидше, бо робимо це проактивно. Аналогічно, якщо ми можемо спрогнозувати зміни, то знатимемо, що чекає на корпорацію попереду, і проблеми не стануть для нас несподіванкою.
Олег Криштопа, Христина Бурдим. 10 успішних компаній — Брустурів: Дискурсус, 2018
Ця книжка – про нову якість підприємництва в Україні. Автори книжок зібрали історії 10 компаній, розпитали керівників та працівників про побудову їхнього бізнесу — від появи ідеї до створення якісного українського продукту.
«Це книжка про українську мрію, – впевнені вони. – Всі історії про те, як з мінімумом стартового капіталу, але максимумом унікальних ідей можна досягти успіху. Один зі співрозмовників у книжці дивується: як можна ремствувати на погані умови в Україні? Країні, яка розвивається, і тому для нової справи просто безліч можливостей. Потрібно лише знайти ї». І слід визнати, що герої цієї книжки їх знаходять. Так, наприклад, засновники мережі «23 ресторани», чия історія відкриває цю книжку. Більшість тих, хто створював цю прикарпатську компанію, родом зовміи не з цих країв, тобто не з Івано-Франківська.
Аліна — з Криму, Олександр – з Харкова, Олена і Тоня – з Донбасу. Не всі їхні ідеї у консервативному містечку сприймалися із захватом, про дізнаємося згодом. Можливо, саме тому вони порівнюють свої заклади з НЛО. У таким самий спосіб захоплення своєю «всеукраїнською» справою демонструють інші учасники розмови про нове підприємництво – від «Коника» і «Покутської кераміки» до «Селиської сироварні» та «Чистої хати».