Ні для кого не секрет, що електромобілі поступово починають витісняти автомобілі з ДВЗ. Поки що їх мало, але навіть ті, що вже є – включно з супер- та гіперкарами – уже дають розуміння, що настав той момент, коли ДВЗ не в стані більше конкурувати з електродвигуном – ані по динаміці, ані по потужності, ані по моменту, ані по компактності.
Про це пише Файна Сторінка із посиланням на «Діло»
Зробити ДВЗ на 2000 коней теоретично можна, але запхати його в нормального розміру машину і щоб він при цьому мав ще й притомну витрату пального, стало викликом, який дуже складно реалізувати, щоб не сказати – неможливо.
Ми бачили Rimac Concept One, NIO EP9 та Pininfarina Battista, ми бачили Tesla Models S3XY, Jaguar i-Pace, Audi E-Tron та BMW i3 чи і8, і звісно ж ми всі – я так точно – розуміли, що все одно – це лише початок, а суттєвий прорив ось-ось настане. Но я ніколи не думав, що він настане так швидко…
Отже, знайомтесь:
Porsche Taycan
Porsche Taycan 2019. Фото автора
Ви можете подумати – а що тут такого? Ну електрична Панамера, і що? Де ж тут майбутнє?
Зараз я вам розповім де….
Саме слово Taycan – турецьке, що, м’яко кажучи, не дуже традиційно для німців, і перекладається приблизно, як «жвавий молодий кінь». Кінь дійсно жвавий – маючи 600 коней (440kW) він до сотки їде за 3,5 секунди, а до двох сотень – за 12 секунд, що всього вдвічі повільніше за Bugatti Chiron, яка робить це за 6,5 секунди – але яка має 1479 коней і коштує три мільйони доларів. Непогано для молодого коня.
Очевидно, що молодий і жвавий кінь потребує гарно їсти, щоб мати можливість довго і швидко рухатись.
500 км на одному заряді. Фото автора
На одному заряді Taycan проїжджає трохи більше, ніж 500 км. Що, без сумніву, не є аж таким революційним показником, якби не одне «але». Традиційно, проблемою електрокарів, яка стримувала їх популярність у любителів дальніх поїздок була проблема зарядки акумулятора. Вирішували її всі по-різному з різним ступенем успіху. Але повністю проблему досі не міг вирішити ніхто – так, щоб зарядка електрокара стала такою ж зручною і швидкою, як заправка паливом.
Не міг вирішити – ДО появи цієї машини.
Зарядка на 70% за 15 хвилин. Фото автора
Маючи системну напругу в 800V, Porsche Taycan від фірмової швидкої зарядки на 100 км пробігу заряджається ЗА ЧОТИРИ ХВИЛИНИ.
Ось воно – те майбутнє, про яке я казав вам на початку статті. Такого не вміє жоден інший електрокар. Фактично до 70% заряд займе у вас 15 хвилин, що вдвічі швидше за і-Расе. Шах і мат ДВЗ.
Але цього Порше здалось замало для повного відчуття майбутнього.
Кокпіт космічного корабля. Фото автора
І тому вони в салоні зробили, замість панелі приладів, оздоблення карбоном і тому подібних, звичних для Порше речей – ОЦЕ. «Тач-панелі здорової людини, гармонійно вписані в не надто заморочений кокпіт» – це не зовсім ті слова, якими можна описати те, що ви бачите. А те, що ви бачите – це не прототип, не рендер і не виставкова машина. Це серійний Taycan, на який уже приймають в Києві замовлення і який буде у нас в кінці цього року.
Я не знаю, де вони вкрали цього дизайнера, не знаю, чому вони не вкрали там його раніше і скільки ін’єкцій естетики він робив собі протягом дня – але те, що в результаті вийшло – перевершує все, що я бачив раніше – особливо в серійних автомобілях.
Крісла з зорельоту. Фото автора
Porsche Taycan прийшов, побачив, переміг і поставив остаточну крапку в дискусії ДВЗ vs електрокари. Це та точка неповернення, після якої вже немає змісту обговорювати майбутнє бензинових двигунів (майбутнє дизельних припинили обговорювати значно раніше).
Майбутнє вже тут і скоро стане стандартом. Фото автора
Попереду у нас лише швидкість, потужність, драйв, прискорення – і тиша…
І чисте блакитне небо, у яке будуть дивитись наші діти через прозорий дах.
Може, ми будем їхати і не на «порше» – але вже точно на електрокарі.
Любомир Футорський,