Попкорн — «повітряна кукурудза» — відомий усім. Хто і коли вперше помітив дивну властивість попкорна вибухати від високої температури, нині сказати важко. Оскільки історія замовчує про конкретних людей – винахідників цього снеку, тому поява попкорну присуджується народам. Згідно з одними джерелами, першовідкривачами «вибухаючої кукурудзи», а точніше, випадковими свідками такої властивості кукурудзи, стали древні індіанці. Люди виготовляли спеціальні глиняні (пізніше – металеві) ємності для приготування кукурудзи таким способом. Іншим способом було приготування цілого качана на розпеченій олії.
На початку 16 століття корінне населення Мексики використовувало попкорн не тільки в якості їжі, але і у вигляді прикрас для волосся і намист.
А європейці дізналися про попкорн лише в 1630 році, коли колоністи взяли в дар від вождя Кводекуайна мішок попкорна. Лише через два століття Чарлі Крітоз винайшов «Поппер» — машину для попкорну.
А все ж чому попкорн вибухає? Причиною цього є велика кількість вологи в кожному зернятку. Крапелька води в кукурудзяному зернятку при нагріванні перетворюється в пару, розширення якої призводить до прориву оболонки.
Попкорн як снековий продукт, з’явився на вітчизняних прилавках років 15 тому і завоював смакові симпатії мільйонів українців, ставши неодмінним супутником кіноматографу, розважальних парків та стадіонів, установ і супермаркетів. Він став не тільки улюбленим смаколиком дітей і дорослих, а й ефективним джерелом для отримання прибутку. Причому, для промислового виробництва він мало привабливий, оскільки смачний тільки в свіжоприготованому варіанті.
700% рентабельності з продажу попкорну – фантастичний показник, але експерти цю цифру підтверджують. Існує ряд причин, які породжують величезну конкуренцію в цьому секторі: простота бізнесу; мінімальні вкладення в устаткування; популярність попкорну; мобільність бізнесу; не треба мати спеціальних навичок. То ж ми пропонуємо дізнатися, як можна заробити на продажі вибухової кукурудзи.
Початок шляху
Отримання дозвільних документів і всіляких ліцензій – це питання окреме і, більшою мірою, юридичне. Ми ж поговоримо про організаційну та комерційну сторону справи. Вкладення в попкорновий бізнес до смішного малі. Старт можливий з зовсім невеликою сумою у гаманці.
Для розміщення і роботи апарату для виробництва попкорну необхідна ділянка площею 1,5 х 1 квадратний метр. Договір оренди потрібно укласти з власником приміщення або з керуючою компанією. Якщо ж починати бізнес влітку, то розміщення в парку або на жвавій вулиці обійдеться дешевше. Головне, щоб місце було людне, але не транзитне, а пристосоване для відпочинку.
Обладнання для виробництва попкорну
Можна придбати як вітчизняні поп-корн машини, так і устаткування виробництва США, Китаю та Європи. Найбільш дорога і надійна американська техніка. Для вуличної торгівлі доцільно придбати маневрений і естетичний візок-вагончик, що дозволяє встановити на ньому апарат і обладнати спеціальне місце для сировини і тари. Продумайте яскраве оформлення таких візків, щоб вони відразу ж кидалися в око потенційному покупцеві.
Секрети виробництва попкорну
Якість попкорну безпосередньо залежить від вихідної сировини та відповідності технології приготування попкорну. Головними сировинними компонентами виступають кукурудзяні зерна і рослинне масло. Кукурудза використовується тільки спеціальних сортів. Найкращим в професійних колах вважається сорт «Метелик», що розділяється ще на 3 категорії.
«Дрібний метелик», що збільшується в об’ємі в 42 рази, після приготування виходить надзвичайно ніжним і тендітним. Він годиться лише для домашнього застосування. «Середній метелик» з 43-кратним збільшенням об’єму найбільш популярний в силу своєї ніжності і найбільшої розкриваності, а, відповідно, вигідності за критерієм прибутковості. Якраз його ми зазвичай їмо в кінотеатрах і парках. «Великий метелик» (42-кратне збільшення), більш міцний, використовується, в основному, в дрібносерійному промисловому виробництві і може транспортуватися без втрат у зовнішньому вигляді. Є ще сорт «Карамель» (36-38 кратне збільшення об’єму), що розкривається кулькою і призначений для виготовлення солодкого попкорну.
Що стосується олії, то можливе застосування кукурудзяної, соєвої, пальмової та кокосової олії, але, ні в якому разі, рапсового чи вершкового масла. Соняшникова ж олія додасть попкорну присмак смаженого насіння. А оптимальним професіонали визнають кокосовий варіант, причому для солоної кукурудзи краще використовувати жовте масло, а для солодкої – біле. Кінцевий продукт не буде повноцінним без солі, цукру, спецій та інших добавок, що додають снеку привабливий смак і колір. Для задоволення споживчого попиту асортимент повинен складатися мінімум з солоного і солодкого попкорну.
І ще один важливий нюанс – особливості зберігання сировини. Кокосове масло тане при + 28 ° С, тому йому потрібна прохолода. А для зберігання кукурудзи необхідні щільно закриті ємності, оскільки зерна, що втратили вологість, не розкриваються, і повітряний попкорн просто не вийде.
Упаковка для попкорна та додаткові товари
Порція готового попкорну пакується у паперові пакети, стаканчики різного об’єму або спеціальні картонні конуси. Після попкорна хочеться пити. У вашому асортименті повинні обов’язково бути прохолодні безалкогольні напої. Дохід від їх продажу може скласти до 30% від загального доходу.
Ціноутворення та інші тонкощі бізнесу на попкорні
Попкорн може принести від 400 до 700% прибутку. Для початку вирахуйте собівартість продукції: підрахуйте, у скільки вам обійдеться сировину, оренда, транспортні витрати, зарплата продавцеві (зазвичай це відсоток від продажів). Порівняйте ціни у ваших потенційних конкурентів. Ціна буде залежати і від місця торгівлі. Найнижча – в магазинах, де поп-корн – це попутній товар. Найвища – в кінотеатрах. Середня – в парках і на центральних вулицях.
Ось, мабуть, і все, що слід знати для початку свого бізнесу з продажу попкорна. Решта нюансів ви дізнаєтеся вже в процесі самого бізнесу.