Дивно, що найпопулярніша жуйка 90х, яка додала вираз АЙС/НЕ АЙС у сленг молоді зникла із продажу.
Щоправда кілька років тому зустрічались повідомлення що жуйка все ж бувала у продажі. А ніхто не міг відповісти чому ж легендарна жуйка зустрічалась так рідко, і то лише у двох смаках?
Жуйка Stimorol вперше з’явилася в 1956 році в Скандинавії, а пізніше і в інших країнах Європи. Випускала її данська компанія Dandy, яка до речі перша у світі виробила жуйку без цукру (саме вона, а не Wrigley, як думає багато хто). Ця ж компанія через 12 років випустить найпопулярнішу в наші дні жуйку Dirol.
На початку 90-х Dandy зі своїми Stimorol та Dirol виходить на ринок країн пострадянського простору. Жуйка, особливо Stimorol, стає вкрай популярною, на рівні з легендарними Turbo та Love is і навіть спонсорує масштабні спортивні події.
У 2002 році Dandy була викуплена компанією Cadburry, а через рік також Cadburry викуповує у американської компанії Pfizer бренд жуйки Trident, і вирішує у більшості країн Європи всі “жувальні” бренди Dandy об’єднати в новий бренд Trident.
Але в Росії та інших пострадянських країнах такий ребрендинг був би не правильним рішенням. На початку 2000-х продажі Дірола йшли вниз. Основною проблемою була відсутність чіткої стратегії просування бренду. Кожен смак/вигляд рекламувався окремо: один зміцнював зуби, інший освіжав, третій давав неймовірні відчуття тощо.
А жуйка – це імпульсна покупка, мало хто на касі довго думає, яку жуйку купити. Але, навіть якби один бренд загнувся, у компанії все ще був би сильний бренд (Stimorol), так що було б безглуздо прибирати обидва бренди і вводити новий.
Cadburry прийняло інше рішення: розвивати Dirol під однією концепцією, зокрема так, як у Європі та США розвивають Trident (до речі, коли я вперше побачив в Іспанії жуйку Trident, я не міг зрозуміти: це фейк Дірола чи Dirol це фейк Трідента? Так що якщо будете за кордоном – знайте, за фактом це одне й теж).
Через це “старший брат Дірола” Stimorol відійшов на другий план, а в 2010 Cadburry зовсім знімає Stimorol з виробництва.
Ось так вийшло, що колись відому жуйку зжерли конкуренти, причому не стільки реальні (наприклад Orbit), скільки молодший брат самого Стіморола!
Але в тому ж 2010 році Cadburry була викуплена компанією Mondelēz, раніше Kraft Food Inc. друге життя, і через 4 роки відродила бренд. І спочатку все йшло непогано: у жуйки було досить багато смаків і продавалася вона у великих мережах.
Але, як показала практика, експеримент не вдався, і жуйка стала вироблятися невеликими партіями тільки для маленьких магазинчиків, мабуть для ностальгучих, а зрештою повністю зникла із прилавків