Технології

Китайський учений стверджує, що створив плазмовий реактивний двигун, який перетворює електрику в тягу

Професор з університету китайського міста Ухань (так, того самого) заявляє, що ще минулої осені створив прототип реактивного двигуна нового покоління. Більше того концепція його винаходу звучить занадто добре, щоб бути правдою. 

Як повідомив професор Цзяо Танг він створив девайс, який безпосереднім чином перетворює електроенергію в тягу і для цього не потрібне жодне традиційне паливо. 

Відповідно до опису двигуна, він використовує мікрохвилі, щоб заряджати і скомпресовувати повітря в плазму та “вистрілювати” її з сопла. Танг вважає, що технологія піддається масштабуванню, тому її можна використовувати як в літаках, так і в космічних кораблях.

Вчений стверджує, що вже через кілька років його двигуни будуть працювати в дронах, а протягом десятиліття вона з’явиться і в цивільній авіації. 

Звучить багатообіцяюче, тим більше, що технологія за лічені роки здатна скоротити обсяг викидів парникових газів в атмосферу, однак поки немає ніяких практичних доказів, що підхід дійсно спрацює з великими габаритами.

Танг анонсував свій винахід ще минулого травня, однак на тлі пандемії новина пройшла майже непоміченою. Дивно, йе й з огляду на те, що дослідник працював в найбільших університетах і лабораторіях, публікував безліч робіт, редагував наукові журнали і заслужив різні нагороди. У США у нього оформлений патент на синхротронний затвор, призначений для захоплення електронів, які рухаються зі швидкістю, близькою до швидкості світла.

За словами Цзяо, він зробив відкриття, коли намагався створити синтетичні алмази за допомогою мікрохвиль і задумався про можливість використання технології для генерування тяги.

Варто врахувати, що плазмові прискорювачі, подібні двигуну Танга вже існують досить давно. NASA запускала супутник з подібною установкою ще в 2006 році. Однак всі спроби застосувати розробку в двигунах на Землі упиралися в технічні обмеження. Жодна версія не вийшла за межі лабораторій.

Сам Танг не має наміру займатися комерційним розвитком плазмового двигуна, але хоче показати перевагу технології, в надії, що уряд або титани індустрії почнуть використовувати розробку на користь людству. 

Відповідно до наукової роботи, опублікованої в травні , технологія генерує 28 Ньютонової тяги на кіловат енергії. Для порівняння, двигуни Airbus A320 виробляють 220 тисяч Ньютонів. Щоб домогтися схожого рівня, двигун Танга буде споживати більше 7800 кіловат. 

Розраховувати на такі батареї не варто, однак якщо говорити про живлення, то деякі варіанти невеликих ядерних реакторів виробляють подібний рівень енергії. Однак сумнівно, що авіакомпанії стануть в поспіху оснащувати свої літаки подібними силовими установками. Більш того, існує проблема передачі всієї цієї енергії на двигуни – сьогодні просто не існує таких надпровідників.

Так що плани на плазмові двигуни в найближчі роки звучать занадто фантастично. Навіть якщо техніка працює, як заявлено, у нас до сих пір немає безлічі інших, критичних для успіху систем.

Редакція може не поділяти думки авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації в матеріалах із посиланням на зовнішні джерела. Роміщення цієї публікаці на інших сайтах без відкритого активного посилання на LikeMe заборонено.